Érdekelnek az új cikkek ?


Név: *
Email cím: *
A zsíros étrend hasnyálmirigyrákot okozhat
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

A vörös húsban és tejtermékekben gazdag étrend növeli a hasnyálmirigyrák kialakulásának esélyét – derül ki egy nagyszabású amerikai kutatásból.

 zsírA marylandi National Cancer Institute kutatói 500 ezer beteget vizsgáltak átlagosan hat éven át. A megállapítások szerint azoknál volt a legmagasabb a hasnyálmirigyrák kialakulásának a kockázata, akik a legtöbb állati zsírt fogyasztották – a résztvevők közül összesen 1337-nél alakult ki a daganat.




A férfiak körében 53 százalékkal nagyobb volt a rák kialakulása azok körében, akik a legtöbb mennyiségű zsírt fogyasztották, míg a nőknél 23 százalék volt ez az arány. Az összes vizsgált résztvevőt tekintve 36 százalékkal nagyobb arányban alakult ki a betegség a leginkább zsíros étrendet fogyasztóknál.


Pozitív kapcsolatot fedeztünk fel a hasnyálmirigyrák és a telített, valamint az egyszeresen telítetlen zsír között, különösen, ha az vörös húsból és tejtermékből származik – írta a kutatásból készített tanulmányban Rachel Stolzenberg-Solomon. A kutatás vezetője kiemelte: a növényi, illetve a többszörös telítetlen zsír és a betegség közötti kapcsolatra nem utal semmi.

A brit Cances Research egyik vezetője üdvözölte a kutatást, és hangsúlyozta, abból az derül ki, hogy a daganat főként azoknál alakul ki, akik sok zsírt fogyasztanak.


(Forrás: inforadio.hu)

< Vissza

 
IWIW megosztásFacebookTwitter
JP-Bookmark

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód


Frissítés

Ezt keresem

Belépés

Itt tudsz belépni

Szavazás

Ön mit iszik reggelente?
 

Kedvelj minket a Facebokon!