Érdekelnek az új cikkek ?


Név: *
Email cím: *
Egyen zöldséget, jobb lesz a látása!


A zöld leveles zöldségekben és színes gyümölcsökben megtalálható karotinoidok javítják a látást és segítségükkel megelőzhetők az időskori szembetegségek - derült ki egy új tanulmányból.


A Georgiai Egyetem kutatói számos korábbi vizsgálat felhasználásával hasonlították össze a karotinoidok csoportjába tartozó lutein és zeaxantin látásra gyakorolt hatását. Ezek a vegyületek fontosak az emberi látás, különösen az ideghártya (retina) szempontjából.



Kiderült, hogy a lutein és a zeaxantin valóban hatással van a látásra: csökkentik a vakító fény okozta kellemetlenségeket, javítják a kontrasztot és lerövidítik a szem alkalmazkodási idejét, emellett megnövelik a látótávolságot is.

Dr. Billy R. Hammond, a tanulmányvezető szerzője elmondta: "A lutein és a zeaxantin hatásai nagyon fontosak, mivel biológiai úton javíthatják a látást. Egy 2008-as vizsgálat szerint a két színanyag védi a retinát és a szemlencsét is, így megvédhetnek az időskori szembetegségek, például a makuladegeneráció és a szürke hályog ellen is."




Lutein források:

Megtalálható elsősorban leveles zöldségekben, spenótban, kelkáposztában, fehérrépában, brokkoliban, cukkiniben, kukoricában és borsóban.


A növények a luteint elsősorban a kék színű fény elnyeléséért, valamint antioxidáns tulajdonsága miatt használják.

A zeaxantin a kukoricában található. A szervezet valószínűleg át tud alakítani valamennyi luteint zeaxantinná.


Forrás: házipatika.com


 
IWIW megosztásFacebookTwitter
JP-Bookmark

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód


Frissítés

Ezt keresem

Belépés

Itt tudsz belépni

Szavazás

Ön mit iszik reggelente?
 

Kedvelj minket a Facebokon!