Osztrák szakemberek kimutatták: egyetlen liter kóla elfogyasztása 32 szem kockacukornak felel meg, de ami ennél is megdöbbentőbb, a cukormentesnek mondott kólák ennek a mennyiségnek legalább a felét tartalmazzák.
Ám a különféle jeges teák és wellness italok sem sokkal maradnak el mögöttük.

|
 
Nigella először 1998-ban lépett a nagyközönség elé, amikor az étteremkritikusként eltöltött hosszú évek után megírta Hogyan együnk című könyvét.
Az Oxford Egyetem egykori diákja azonnal betalált a klasszikus szakácskönyvektől jó ideje megcsömörlött olvasóknál. A könyvből háromszázezer darab talált gazdára. Nigella, akinek apja az egykori angol pénzügyminiszter, Nigel Lawson volt, azonnal ráérzett a siker ízére. Két év sem telt el, s máris a boltok polcain volt talán legismertebb munkája, a Hogyan váljunk házi istennőkké, amely azonnal a bestseller listák élére repítette szerzőjét, s a British Book Award Év Szerzője díját is elhozta számára.
|
 
|
A TV-ben továbbra is karcsú nőket láthatunk, akik alakjuk megtartása érdekében cukor helyett kalóriamentes édesítőszerrel készült italokat fogyasztanak.
Pedig a Purdue Egyetem Táplálkozási Magatartás Kutatóközpont kutatásai alapján az édesítőszerek nem segítenek testsúlyunk megőrzésében…
Az ember nem tudja becsapni az agyát a mesterséges édesítőszerekkel
|
  |

Sajnos nem. Sokan úgy gondolják, hogy a melaszos vagy barna színű cukor tartalmaz bizonyos tápanyagokat, amiket a fehér cukor nem, vagy hogy ez valamilyen természetesebb formája a cukornak. A barna cukor gyártása csupán a legutolsó fázisban tér el a fehér cukorétól. A finomítás utáni utolsó sűrítések során visszamaradt oldat a melasz, aminek azért van valamennyi ásványi anyag tartalma – ezt keverik a finomított cukorhoz, és ez adja ragacsos állagát, jellegzetes ízét és sötétbarna színét.
|
 
|
Az evolúciós orvoslás megállapításai szerint a jelenlegi civilizációs betegségek kialakulásának az oka, hogy a szervezet nem tudott alkalmazkodni a megváltozott étkezési szokásokhoz, amely megoldást kínált a népességrobbanásra. Az emberiség 10-15 ezer évvel ezelőtt még nem fogyasztott gabonaféléket és tejtermékeket, és a természetes népeknél jelenleg is hiányzik az étkezésből. Mennyiben tudott alkalmazkodni a szervezetünk a túlzott, “szükségszerű” szénhidrátbevitelhez? Miből áll a paleolit táplálkozás?
Több száz éve egészségtelenül étkezünk
|
 
|
A gyümölcs (cukor) is hizlal |
|
A mézben vagy gyümölcsökben megtalálható, eddig ártalmatlannak gondolt fruktóz (gyümölcscukor) az elhízás egyik legfontosabb okozójává avanzsált – írja egy kaliforniai tanulmány alapján a New Scientist című tudományos magazin.
A glükóz (szőlőcukor) és fruktóz (gyümölcscukor) egyaránt 400 kilokalória energiát tartalmaznak száz grammonként, viszont az egészségünkre kifejtett hatásuk jelentős mértékben eltér egymástól.
Az utóbbi időben ugyanis egyre erősödött a gyanú a tudományos körökben, hogy a gyümölcscukor az elhízás – és a veszélyes hasi zsírpárnák kialakulásának – egyik kiváltója lehet.
|
  |
|
|
|
|